Oeganda: van Entebbe naar Jinja

5 september 2018 - Jinja, Oeganda

We waren vanmorgen al redelijk vroeg op en om 08.00 uur hadden we al ontbeten.
Gebakken eitjes met de sunny side up, koffie en wat fruit. Het kon slechter.

Het is prachtig weer met een zonnetje en aangename temperatuur.

Justine Ojambo komt ons ophalen vanuit Jinja. Hoe laat is nog de vraag, om 11.30 uur was hij er nog niet. Maar kilometers (125) zeggen hier niet zoveel. Je kunt daar 2 uur of misschien wel 4 uur over doen. Dus nog maar even wachten.
Om 12.00 uur arriveerde Justin en vertelde dat hij er meer dan 4 uur over had gdaan om in Entebbe te komen. Het verkeer rond Kampala is een ramp en soms geen doorkomen aan.
Na de kennismaking zijn we vertrokken en zodra we in de buurt van de hoofdweg kwamen werd het steeds drukker. Na enkele uren maar besloten om ergens te gaan lunchen.
Tijdens de lunch moesten we naar binnen vluchten omdat er een stevige bui losbrak.
Na de lunch vertrokken voor de nog resterende 85 kilometer.
We stonden meer stil dan dat we reden maar het was wel een belevenis om de bevolking zijn dagelijkse routines uit te zien voeren. Langs de hoofdweg zijn er ontelbare winkeltjes waar van alles wordt verkocht. Telefoonkaarten, bedden, stalen hekwerken, groente en fruit en alles wat je nog meer kunt bedenken.
Omstreeks 18.00 uur begon het al te schemeren, we zitten hier namelijk boven op de evenaar, Maar toen begon het ook weer heftig te regenen. Om het nog mooier te maken barstte een hevig het onweer los. De weg werd een ondiepe rivier en dat maakte het rijden er niet gemakkelijker op.

Uiteindelijk kwamen we om 19.00 uur bij het huis van Justin aan.

Voor vannacht slapen we bij hem in zijn "guesthouse" met zijn tweeën op een kamer, niet direct mijn keus maar morgen gaan we rondkijken naar andere mogelijkheden.

We krijgen nog een prima avondmaal geserveerd en nadat we de verhalen van Justin hebben aangehoord over lopende en toekomstige projecten, gaan we maar vroeg slapen. Al met al toch een mooie maar ook vermoeiende dag.

Morgen zien we wel weer hoe het hier verder zal gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Balth en Anne:
    5 september 2018
    Je maakt wel erg veel uren op de weg, blijft dit zo ? Jullie doen wel erg veel indrukken op.
    Gaan jullie ook nog "productief "worden?
    We kijken uit naar je volgend verhaal.
  2. L. Van Meer:
    Hoi Michel,
    Je hebt direct een goede introductie van het land gekregen.
    Je kamer delen lijkt me niet echt jofel maar dat wordt hopelijk opgelost.
    Succes verder
  3. Paulh:
    5 september 2018
    Gaat goed ben erg nieuwgierih naar het vervolg
  4. Cees:
    5 september 2018
    Gelijk een “goeie” start hopelijk wordt alles straks weer wat rustiger met normale dagen.
    Moet toch ook een beetje op vakantie lijken
  5. Marian:
    5 september 2018
    Je moet wel geduld hebben, wat een verschil met Europa. Hoop dat jullie er aan kunnen wennen....😉. Leuk onderkomen daar.
    Je schrijft leuk Michel. 👍
  6. Cor:
    5 september 2018
    Hoi Michel. Maar goed dat jij zoveel geduld hebt. Komt nu goed van pas. Blijf je volgen. O,ja, je weet dat ik morgen naar Lourdes vertrek. Goed nieuws voor jou. Ik kan je mededelen dat er op jouw nadrukkelijk verzoek een kaars wordt opgestoken voor het welslagen van het project. Grtjes. Cor
  7. D. Ruisbroek:
    6 september 2018
    Eerste aanzet, ben erg benieuwd naar je bevindingen in zo’n andere wereld.
    Gr Doortje en Louis
  8. Rik:
    6 september 2018
    Ha pa, lijkt me een hele aparte ervaring! Goed dat je dit doet, maak maar een paar prachtige herinneringen daar!
  9. Rieneke:
    7 september 2018
    Ha! Mooie lange rit! Het verkeer zal jullie waarschijnlijk wel vaker ophouden, maar dat hoort erbij ;)