Derde en vierde dag in Mpigi

20 september 2018 - Mpigi, Oeganda

Gisterochtend na het onbijt met de Boda Boda (bromfietstaxi) naar de werkplaats boven in de heuvels gereden. Martin zou vandaag wat later komen ivm een bespreking.

We kunnen kort zijn over deze dag, er was weer eens geen stroom en de werkzaamheden wilden niet echt vlotten. Geduld is een schone zaak!

S,avond in het restaurant shaps gegeten, een soort pannenkoek in stukjes gesneden gemaakt van rundvlees, eieren, bloem en knoflook en uien. Het smaakte ons prima.

Einde dag 3 en op naar dag 4.

Vandaag weer opgehaald door Martin en  zijn vrouw en ze verteld dat er vandaag flink doorgewerkt moet worden om de inhoud van de containers in kaart te brengen en alles te sorteren.

Vandaag viel de netspanning maar een uurtje uit dus we mogen niet klagen.

Goeiedag, wat een massa vijlen, schroevendraaiers, beitels, handzagen enz. komen er te voorschijn.

Ook een honderdtal figuurzaagbeugels met zaagplankje en klemmen komen er uit.

Wat men door in godsnaam mee moet is ons een raadsel, tegen Martin gezegd dat hij ze maar aan de scholen moet geven om de kinderen er mee te laten werken bij handenarbeid.

Als we alle gereedschappen in de werkplaats gaan opslaan dan wordt het snel een puinhoop, dus alles wat niet direct nodig is of al gereed voor verkoop of gebruik gaat terug in kisten en wordt in container 1 opgeslagen.

Moe maar voldaan kwam er weer een einde aan deze werkdag en het ziet er naar uit dat we morgenavond een werkbare situatie kunnen achterlaten.

In ons guesthouse aangekomen kregen we een andere verrassing, er was geen water. Gelukkig stond een een grote jerrycan klaar en daar hebben we ons maar zo goed als het ging mee gewassen. Never a dull moment zullen maar zeggen.

Zaterdag gelukkig weer terug naar Jinja waar het toch beter toeven is.

Vandaag geen foto,s  beschikbaar, we zullen er morgen weer enkele toevoegen zodat de vooruitgang zichtbaar wordt.

Groet Michel en Ben

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian:
    20 september 2018
    Ongelooflijk wat leven jullie in een andere wereld momenteel.
    Het is voor ons - verwende - Europeanen, moeilijk om te begrijpen hoe de mensen daar leven. Maar de foto's spreken voor zich en jij zei dat ze tevreden zijn en er toch een goed leven hebben. Hoop dat jullie een goede werkplaats kunnen achterlaten en dat ze dan zelf aan de slag kunnen. Succes morgen!💪
  2. Frans Heijlaerts:
    20 september 2018
    Door Kirsten attent gemaakt op je Blog. Goed werk Michel, maar je maakt wel wat mee! ! Succes, we blijven je volgen.
  3. Paulh:
    20 september 2018
    Ik voel ook de primitiviteit in je verslag maar wel goed werrgegeven

Groet
    Paul
  4. Cees:
    20 september 2018
    Michel het blijft daar wel ontzettend improviseren
    Ik heb wel een vraag, waar komt die container vandaan die jullie aan het uitpakken zijn?
    Zijn er daar ook dieren/ongedierte?
    Succes verder
    Groeten Cees
  5. Michel:
    21 september 2018
    Hoi Cees, de containers zijn van uit Goude verstuurd via Kenia Mombassa. Ze zaten dus al vol machines en greedschap toen ze hier uiteindelijk aankwamen.
    War wij zitten heb ik nog geen wilde dieren gezien, wel veel soorten vogels. Op een enkele spin na ook geen ongedierte. Geen muggen of vliegen in of kakkerlaken. Ook niet s,avonds als het lichy aan is. De klamboe is hier in Mpigi of Jinja niet echt nodig. Ik weet niet of dat gedurende het hele jaar zo is. Wil je groot wild zien dan moet je naar de nationale parken die hier toch al gauw 4 of 500 km vandan liggen.
  6. Cor:
    21 september 2018
    Ha Michel. Als ik de laatste foto's zie, kijk ik dan naar overtollig restmateriaal wat"wij" in die landen dumpen of is dit gewoon een lokale winkel waar het aanbod op straat ligt. grtjs.Cor
  7. Etienne Tunderman:
    21 september 2018
    Al met al is elke dag een nieuwe verrassing. Ter plekke kijken of je de problemen die je tegenkomt met de beschikbare (soms niet dus) middelen kunt oplossen om toch nog een resultaat te bereiken. Houd de geest in beweging. Wel heel uitdagend maar niet voor iedereen denk ik. Grtjs Etienne
  8. Michel:
    21 september 2018
    Hoi Cor, dit is voor hier een normale bouwmarkt. Er is van alles, alleen zoek het maar uit waar.