Oeganda, here we come!

4 september 2018 - Entebbe, Oeganda

We zijn op weg!
Deze ochtend heeft Loes, de vrouw van Ben, ons naar het NS-station in Breda gebracht waar we de trein van 07.42 naar Brussel Airport hebben genomen.
Vanwege een storing aan de loc vertrokken we wat later maar waren nog op tijd op de luchthaven.
Na de nodige checks arriveerden we om 10.00 uur bij de gate en konden we na 10 minuten al aan boord. Het vliegtuig is nagenoeg vol en de mogelijkheid om enkele stoelen extra te nemen kunnen we wel vergeten

De stoelindeling klopte niet met wat er op de site van Brussel Airlines werd getoond maar gelukkig is er wel wat extra ruimte zodat ik mijn benen toch kwijt kan.

Ook hier vertrokken we niet om 10.40 uur maar werd het na 11.00 uur voor we opstegen.

De vlucht ging via Duitsland langs de kust van Kroatië over Albanië en Griekenland naar Egypte.
Om 19.00 was er een technische tussenstop (tanken)  van ongeveer 1 uur in Kigali Rwanda. Ook gingen hier passagiers eruit en een haf uur later weer reizigers naar Entebbe en Brussel erin, wij moesten aan boord blijven vlogen verder naar Entebbe waar we om 21.25 zijn geland. Hier was het echter vanwege het tijdsverschil een uur later, dus 22.25 uur.
Na het nodige oponthoud bij de paspoort cq visum controle stonden we na 23.00 uur buiten waar we na enig zoeken onze chauffeur vonden.
Na ongeveer 15 minuten zette hij ons in het Sunset Hotel af.

De keuken was echter al dicht dus de ergste honger gestild met bruin brood, honing en koffie.

De internetverbinding is hier prima dus gauw nog even de mail bekeken en dit verhaaltje geschreven.