Mpigi tweede werkdag weer tevreden afgesloten

18 september 2018 - Mpigi, Oeganda

Martin kwam ons keurig om 08.00 uur ophalen bij het "restaurant" waar we onbijten.

Vandaag wel brood en ommelet maar geen juice, was op? Dus nog maar een banaan erbij voor de vitamientjes.

Eerst nog even langs de lokale Praxis voor ijzerdraad, pluggen en spijkers en daarna naar de werkplaats boven op de heuvel.

De cursisten waren er al en meteen begonen met het maken van werkbanken en werktafel. Intussen de zaagmachine op gang gebracht zodat we wat sneller kunnen werken.

We  hebben onze vriend "Napoleon" (Mathew) de vloer van de werkplatxs laten opruimen en alle spullen die voorlopig nog niet nodig zijn in container 1 laten opbergen. Maximo die de werkplaats moet gaan leiden en zijn collega werken stevig door en leren ook snel.

Ben heeft ze geleerd om met de cirkelzaag en de decouperzaag veilig te werken en nog even een wedstrijdje gedaan wie het snelst een werkbank kan maken. De oudjes hebben toch gewonnen maar dat zal wel steeds moeilijker worden want de jeugd heeft de toekomst.

Als je de foto,s bekijkt dan kun je toch al duidelijk zien dat het al een echte werkplaats begint te worden.

Morgen nog 2 werkbanken maken en dan eens kijken wat er nog allemaal uit container 2 te voorschijn komt.

Morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen!

1. Balth en Anne:
    18 september 2018
    De werkplaats ziet er prima uit maar ook het terras in de verte is heel mooi, zijn de mensen die eraan mee gewerkt hebben ook trots?
    wederom complimenten !!
  2. Marian:
    18 september 2018
    Het begint echt al op een echte werkplaats te lijken en wat hangt dat gereedschap er keurig bij! Lijkt eel een.beetje op je garage thuis....😉
  3. Angelique de Wit:
    18 september 2018
    Wat leuk Michel om je zo te volgen. Er is al heel wat werk verzet zeg. Mooi om van niets iets moois te maken en de mensen daar te leren hoe er mee om te gaan. Nog een paar fijne weken. Groetjes Angelique de Wit
  4. Rocy:
    19 september 2018
    Hoi Ben en Michel, ben inmiddels weer thuis van vakantie, Als ik het zo zie dan gaan jullie als een speer. Hartstikke goed en knap hoor, id het lijkt echt op een ruime mooie werkplaats. Ik zie wel dat de stabilieit van de elektriciteit, zoals al verwacht, een probleem is. De elektricien heeft werk genoeg daar, hihi Gr Rocy
  5. Marianne Janssen:
    20 september 2018