Start met inrichten van de Rental Workshop

14 september 2018 - Jinja, Oeganda

Bij de rental workshop, die aan de voor ons andere kant van de Nijl ligt, aangekomen, waren Derick en Debbie en nog 2 jongens aanwezig om de werkplaats op orde te brengen.

Eerst maar enkele wandrekken laten monteren en daarna de houten werkbanken in elkaar zetten. Omdat de werbanken allemaal dezelfde uitvoering hebben moesten er 2 stuks spiegelbeeld worden gemaakt om ze tegen elkaar te kunnen zetten en de bankschroeven bereikbaar blijven. Na verteld te hebben hoe dit moest gebeuren hebben ze met 4 man er meer dan een uur over gedaan voor dit klaar was. Alles werd los en vastgezet maar uiteindelijk hadden ze door hoe het zou moeten. Terwijl ze nog bezig waren met de eerste werkbank, de tweede werkbank met een van de cursisten gedaan en wij waren binnen 10 minuten klaar, zelfs nog voor het andere team gereed was. We hebben de anderen dus hartelijk uitgelachen onder het zingen van "We are the champions"

Toen we even pauze namen kwam Debbie vertellen dat ze voor pappa Ben en pappa Michel een cadeautje had. We kregen ieder een stoffen popje, Ben de olifant en ik de giraffe. De zus van Debbie had deze voor ons gemaakt. Daar moet je toch weer een vrouw voor zijn om aan zoiets te denken.

Intussen was Justin ook gearriveerd en zorgde voor de lunch. Justin wil zo snel mogelijk beginnen met een stuk aan de werkplaats te zetten voor de schoenmakers machines. Wij denken dat eerst het goed op gang brengen van de werkplaats en dan pas het ander aanpakken een betere optie is. Maar Justin is een gedreven mens en wil zo snel mogelijk inkomsten genereren om alles te kunnen bekostigen. Hij gelooft zelf dat hij op 1 oktober a.s. al kan openen.

We gaan wel zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Geadviseerd, om gedurende onze werkzaamheden de komende week in Mpigi, de werkplaats aan binnenkant wit te laten schilderen zodat hij er niet alleen netter uitziet maar dat het binnen ook lichter wordt. Er zitten namelijk geen ramen in en met de enkele tl-lampen is het nog steeds een donker gebeuren.

Over een week maar eens zien of het klaar is.

Morgen op naar het volgende avontuur in Mpigi.

1. Balth en Anne:
    14 september 2018
    Jullie mogen trots zijn op het werk dat jullie doen !
  2. Kees Buscop:
    14 september 2018
    Veel werk, volgens mij veel sjouwen.
    Jammer dat ik jullie niet zie zweten.
    Zo gaat het buikje er wel af.
    De grotere machines zien er nieuw uit, werken die wel goed ?
    Veel suc6
  3. Marian:
    15 september 2018
    Gaat steeds beter, ik heb het idee dat jullie elkaar ook steeds beter begrijpen. 😀
  4. Cees:
    15 september 2018
    Wat een wereld van verschil met hier Michel.
    Niks te plannen (wel of geen stroom) mensen misschien van goede wil maar met een ontzettende (technische) achterstand.
    Maar ik denk dat je in deze maand ontzettend goed werk doet en het giraf poppetje dubbel en dwars hebt verdient
    Succes verder