PEFO ontmoeting Martin Mpanga en de cursisten uit Mpigi

7 september 2018 - Jinja, Oeganda

Na het onbijt werden we weer opgehaald voor de rit naar PEFO.

De cursisten waren vroeg vertrokken uit Mpigi en waren al aanwezig zoals ook Martin Mpanga met zijn vrouw en kinderen.

Martin is een bevlogen man die na zijn studies in Rusland en Londen besloten had, in tegenstelling tot vele andere Ugandezen, om terug te keren naar Uganda om zich daar in te zetten voor de bevolking en vooral de kinderen en de meest behoeftige onder hen.

Na de uitgebreide kennismaking nog wat praktische zaken besproken en zijn we eerst verder gegaan met het herstellen cq vervangen van de slijpmachines. Ook hebben we de cirkelzaagtafel afgesteld en getest. Er zijn ook 2 stuks houtdraaibanken aanwezig die we ook uitgepakt en samengebouwd hebben.

Morgen starten we de cursus met het opknappen en slijpen van houtbeitels en tangen zoals waterpomptang, combinatietang en zijsnijtang.

Vanavond op een redelijke tijd naar het hotel en de bedoeling is dat we een restaurant gaan zoeken in de buurt van ons hotel.

Onze keus viel op Palm Tree restaurant en na enig zoeken met google map stonden we op het punt waar dit restaurant moest zijn. Er was van alles behalve een restaurant en daarom maar terug naar ons hotel en daar eten laten komen. Ook leuk.

Morgen weer een nieuwe dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Balth en Anne:
    Hoi mensen.
    Je schrijft over de cursisten , zijn dit mannen en vrouwen en deze mensen komen die uit de omgeving of het gehele land? Moeten de mensen aan bepaalde eisen voldoen en zijn de lessen gratis ?
  2. Marian:
    9 september 2018
    Gelukkig, eindelijk een beetje schot in de zaak. Geweldig toch hoe die Martin zich inzet voor zijn landgenoten....👍
  3. Paul:
    9 september 2018
    Er gebeurd veel vertel even over het weer
    Gr
    Paul