Eind goed al goed?

1 oktober 2018 - Entebbe, Oeganda

Deze morgen omstreeks 10.00 uur opgehaald door Justin en Kasim. We wilden voordat we naar de luchthaven van Entebbe zouden gaan, nog in Mpigi bij de werkplaats van Martin langsgaan om wat spullen voor Justin te regelen en te kijken wat er een week na ons vertrek zoal is gebeurt.

We hadden namelijk een kleurrijk verslag van Martin gelezen waarin de zaken, volgens ons, wel erg positief werden belicht.

Bij Martin aangekomen worden we hartelijk ontvangen door de cursisten die hier nu werken. Maximo de werkplaatschef vertelde wat er allemaal al was gedaan aan de diverse gereedschappen die ze gaan opknappen.

Het was voor ons een hele verrassing dat het verhaal van Martin grotendeels bleek te kloppen en we stonden te kijken van het enthousiasme waarmee de zaken waren aangepakt. Complimenten aan deze mensen zijn dan ook zeker op hun plaats.

Na de smakelijke gezamelijke lunch zijn we via een binnendoorweg naar Entebbe Airport gereden waar we nu ruim op tijd aanwezig zijn voor onze terugvlucht om 23.25 uur lokale tijd. Het is hier een uur later dan in Nederland.

Volgende week in Amsterdam op het hoofdkantoor vindt er nog een evaluatie plaats waarbij we de plus- en minpunten nog eens zullen toelichten.

Al met al een goede afsluiting en we zijn blij dat in ieder geval in Mpigi de zaken goed worden aangepakt.

Iedereen bedankt voor de vaak mooie reacties en we hebben hier zeker steun aan gehad om door te zetten, ook als het niet altijd liep zoals wij dat wilden.

Oeganda, een land van contrasten tussen arm en rijk, maar ook een land met een mooie natuur en beleefde en erg vriendelijke mensen die onze hulp zeker verdienen.

Groeten van Michel en Ben

1. Corry:
    1 oktober 2018
    Mooi werk! En nu ben je weer heel welkom in Drunen. Goede reis terug.
  2. Angelique de Wit:
    1 oktober 2018
    Het was steeds erg interessant om te lezen wat voor goed werk jullie daar verricht hebben. Tot gauw! Gr. Angelique👣
  3. Etienne Tunderman:
    1 oktober 2018
    Dan hebben jullie de eerste positivie terugblik al binnen. Super👍. Wens jullie een goede terugreis. Je wordt donderdag verwacht om 13.30. Grtjs.
  4. Marian:
    1 oktober 2018
    Wat fijn dat jullie met een goed gevoel afscheid kunnen nemen van Uganda.
    Hele goeie terugreis en tot morgen.... 😙
  5. Ad Bekkers:
    1 oktober 2018
    Prachtig gedaan Ben en Michel.
    Goede reis naar huis en tot zien in onze werkplaats.
    We horen de verhalen graag!
    Ad Bekkers.
  6. D. Ruisbroek:
    2 oktober 2018
    Hoi Michel. Ik lees het laatste stukje nu pas. Alle stukjes bij elkaar vormen een leuk verslag van jullie wel en wee in Uganda. Bedankt hiervoor en uiteraard welkom thuis. We zullen blij zijn je weer te zien. Groetjes, Doortje.
  7. L. Van Meer:
    2 oktober 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Goed om weer thuis te zijn.
    Wij blijven nog een paar weken weg. Tot dan
  8. Bob de Koff:
    2 oktober 2018
    Mooi verslag. Ik ben zeer benieuwd naar jullie evaluatie en aanbevelingen.
  9. Toos Clemens:
    4 oktober 2018
    Geweldig! Met veel enthousiasme jullie reisverslag nogmaals gelezen. Jullie mogen trots zijn op wat jullie gedaan en bereikt hebben. Voorbeeld voor anderen. Fijn dat jullie weer thuis zijn, met zeker een voldaan gevoel over een geslaagde missie. Groetjes Toos